Všeobecné obchodné podmienky
Objednaním umeleckých diel/produktov kupujúci súhlasí s obchodnými podmienkami, ktoré sa vzťahujú k nákupu a záväzne platia medzi predajcom a kupujúcim.
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom webového sídla www.katarinakalmanova.sk (ďalej len „webstránka“) medzi predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona na ochranu spotrebiteľa č. 102/2014 Zb. Predávajúcim je (v prípade predaja diel alebo produktov): Mgr.Katarína Kalmanová, DIČ: 1020578196 e-mail: katarina@katarinakalmanova.sk. alebo (v prípade predaja služieb – výtvarných kurzov) Mgr. Katarína Kalmanová RASTIEME, IČO: 37107003, DIČ: 1020578196 , miesto podnikania: Karloveské rameno 6, Bratislava 841 04; fyzická osoba zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava, odbor živnostenského podnikania, Tomášikova 46, 83205 Bratislava, č. Registra: 606-6454 od 26. 6. 2017 (ďalej len predávajúci).
Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb. Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27.
Objednávka a uzavretie zmluvy
Odoslanie vyplnenej objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, na základe ponuky tovaru a služieb (ďalej len „produkty“) predávajúceho na webstránke.
K uzavretiu zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.
Ceny
Predávajúci nie je platiteľom DPH. Ceny produktov sú uvedené pri jednotlivých produktoch individuálne.
Platba za produkty
Platby za produkty prebiehajú prevodom na účet alebo platbou kartou prostredníctvom platobnej brány Stripe (stripe.com). Súčasťou objednávky na webstránke je povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu predávajúcemu za objednaný tovar alebo služby buď kartou prostredníctvom platobnej brámy Stripe alebo prevodom na účet predávajúceho, ktorý je uvedený v objednávke. Po doručení platby zasiela predávajúci produkt kupujúcemu na adresu uvedenú v objednávke.
Dodanie tovaru a služieb
Ak nie je dodacia lehota uvedená pri tovare, platí, že predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní, s odosielaním najneskôr do 7 pracovných dní od prijatia platby predávajúcim (pokiaľ sa obidve strany nedohodnú inak). Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
- tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
- v prípade online kurzu prihlásením do svojho účtu na webovej stránke www.katarinakalmanova.sk
Reklamačný poriadok
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov, ktorá plynie od prevzatia tovaru kupujúcim. Záručnú doba na služby (oprava alebo úprava veci) je 3 mesiace. V prípade zakúpenia kurzu: po účasti na kurze nie je možné vrátiť peniaze kupujúcemu (resp. po stiahnutí online kurzu kupujúcim). Záručné doba na zhotovenie vecí na zákazku je 24 mesiacov.
Záručná doba pre kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, je 24 mesiacov.
Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe. Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, na adrese ART Studio River, Dvořákovo nábrežie 4,811 02 Bratislava. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby s výnimkou pri zakúpení a následnom stiahnutí online kurzu, alebo po účasti na kurze.
Tovar možno vrátiť len v 100% stave, tak ako bol zakúpený, na náklady kupujúceho (poštovné, balné a pod.).
Tovar/služba sa považuje za prevzatý/uskutočnená kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru d) účasťou na kurze, e)stiahnutím online kurzu. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby, predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak kupujúci tento obal rozbalil – napríklad obsah dodávaný na CD alebo DVD, poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a služba, pri ktorej uzatvorenie zmluvy vedie k rezervácii určitej kapacity – napr. kurzy a školenia.
Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie zmluvy v písomnej podobe alebo na inom trvalom nosiči (napr. e-mailom. Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť odoslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty. Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci vráti najneskôr do 14 dní kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže s predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.
Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Lehota podľa sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Odstúpenie od zmluvy – zrušenie účasti na kurze alebo školení a zmena termínu
Predávajúci poskytuje kupujúcemu pri objednávke kurzov a školení možnosť odstúpenia od zmluvy nad rámec zákona a kupujúci môže odstúpiť od objednávky kurzu alebo školenia do 7 dní pred začiatkom objednaného kurzu alebo školenia. Kupujúci môže zrušiť svoju účasť na školení alebo kurze, ak to oznámi predávajúcemu najneskôr 7 dní pred začiatkom kurzu alebo školenia, a to e-mailom na katarina@katarinakalmanova.sk alebo telefonicky na čísle 0910 690 893. V prípade takéhoto zrušenia účasti na kurze alebo školení, predávajúci vráti kupujúcemu zaplatenú zálohu do výšky 100% uhradenej zálohy.
Kupujúci môže využiť zmenu termínu kurzu alebo školenia, pokiaľ je to v kapacitných možnostiach predávajúceho. Žiadosť o zmenu termínu je potrebné uplatniť najneskôr 7 dní pred začatím pôvodného termínu. Zmena žiadosti je bezplatná za predpokladu, že cena kurzu alebo školenia v náhradnom termíne je rovná alebo nižšia cene kurzu alebo školenia v pôvodnom termíne. V opačnom prípade je zmena termínu možná len v prípade, ak kupujúci doplatí rozdiel v cene kurzu v pôvodnom a náhradnom termíne.
Ak sa kupujúci nemôže osobne zúčastniť na kurze alebo školení, môže určiť za seba náhradníka za predpokladu, že túto skutočnosť oznámi predávajúcemu najneskôr 7 dní pred plánovaným začiatkom kurzu alebo školenia. Kupujúci oznámi predávajúcemu meno, priezvisko, telefónne číslo a e-mail náhradníka.
V prípade, že kupujúci neoznámi svoju neúčasť na školení ani nepožiada o zmenu termínu, predávajúci účtuje kupujúcemu storno poplatok vo výške 100% z ceny kurzu alebo školenia.
Ak kupujúci vymešká vyučovacie hodiny na kurze alebo školení, predávajúci neposkytuje kupujúcemu žiadnu finančnú kompenzáciu. V odôvodnených prípadoch (absencia na základe predloženého lekárskeho potvrdenia) môže predávajúci poskytnúť kupujúcemu možnosť účasti zameškaných vyučovacích hodín na kurze alebo školení v inom termíne (ak je to z kapacitných dôvodov možné).
V prípade, ak sa na kurz alebo školenie neprihlási dostatočný počet účastníkov (4 a viac), predávajúci môže presunúť termín školenia alebo kurzu, prípadne umožní kupujúcemu pokračovať v inej skupine na rovnakej vedomostnej úrovni. V takýchto prípadoch bude predávajúci bezodkladne informovať kupujúceho telefonicky, e-mailom alebo SMS správou. V prípade zrušenia kurzu alebo školenia zo strany predávajúceho, bude kupujúcemu vrátená celá uhradená suma za kurz alebo školenia. Kúpna cena bude kupujúcemu vrátená na jeho bankový účet do 14 dní odo dňa oznámenia o zrušení kurzu alebo školenia.
Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na katarina@katarinakalmanova.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Ochrana osobných údajov
Kupujúci (v prípade ak je fyzická osoba) oznámi predávajúcemu svoje meno, priezvisko, adresu pre doručenie vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailu. Kupujúci (v prípade ak je právnická osoba alebo podnikateľ) oznámi predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ alebo IČ DPH, číslo telefónu a e-mailovú adresu. Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 122/2013 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy. Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky v tomto internetovom obchode.
Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje v online režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, po prihlásení. Osobné údaje môžu byť pre účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté tretím stranám – doručovacím spoločnostiam (kuriérom. Na základe písomnej žiadosti môže kupujúci od predávajúceho žiadať:
potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje kupujúceho spracúvané,
informácie o spracúvaní osobných údajov
zoznam osobných údajov, ktoré sú o kupujúcom predmetom spracúvania,
opravu alebo likvidáciu nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania; likvidáciu osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže kupujúci požiadať o ich vrátenie; likvidáciu jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona.
Kupujúci môže na základe písomnej žiadosti u predávajúceho namietať voči:
spracúvaniu osobných údajov kupujúceho, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jej súhlasu, a žiadať ich likvidáciu, využívaniu osobných údajov kupujúceho na účely priameho marketingu v poštovom styku alebo poskytovaniu osobných údajov uvedených na účely priameho marketingu.
Kupujúci pri podozrení, že jej osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov. S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie internetového obchodu môže predávajúci ukladať na zariadení kupujúceho malé dátové súbory – cookies, vďaka ktorým si internetový obchod môže na určitý čas uchovávať údaje o činnosti a nastaveniach (napr. prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a pod.). Internetový obchod predávajúceho používa súbory cookies na zapamätanie si používateľských nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu internetového obchodu. Kupujúci môže všetky súbor cookies uložené v jeho zariadení vymazať a prípadne internetový prehliadač vo svojom zariadení nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V takom prípade bude kupujúci pri opakovanej návšteve internetového obchodu pravdepodobne musieť manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby alebo funkcie internetového obchodu nemusia byť funkčné.